Crestron introduceert revolutionair cloudplatform voor implementatie, beheer en bewaking op InfoComm 2018

jun 05, 2018

Het krachtige nieuwe platform XiO Cloud is ontwikkeld voor ondernemingen en stelt organisaties in staat de installatietijd van systemen met tot 90% te verminderen, problemen op afstand op te lossen en gegevens te verzamelen zonder programmeerwerk

Las Vegas (VS) – 5 juni 2018 – Crestron, een toonaangevende leverancier van bedienings- en automatiseringstechnologie voor de moderne werkplek, heeft vandaag bekendgemaakt dat XiO Cloud, de revolutionaire cloudoplossing voor configuratie en beheer, in Noord-Amerika wordt geïntroduceerd op InfoComm 2018, van 6 t/m 8 juni in Las Vegas. XiO Cloud is gebouwd op het Microsoft Azure®-platform en stelt organisaties in staat een onbeperkt aantal Crestron-producten tegelijk te configureren en te implementeren, waardoor de installatietijd met 90% kan worden verminderd. Vervolgens kunnen IT-beheerders alle apparaten bewaken en beheren via XiO Cloud, problemen proactief oplossen zodat er geen werktijd verloren gaat en actiegerichte gebruiksgegevens verzamelen, en dat allemaal zonder programmeerwerk. Een demonstratie van XiO Cloud is te zien bij Crestron-stand 2562.

“Als u via XiO Cloud een apparaat met het netwerk verbindt, wordt het automatisch herkend”, aldus Brian Donlan, Crestron Technology Manager, Enterprise Software. “Er komt geen tijdrovend programmeerwerk aan te pas en Crestron-apparaten overal ter wereld kunnen op afstand worden beheerd. Het apparaat hoeft niet eens online te zijn wanneer het wordt geconfigureerd. Dit platform biedt overal ter wereld eenvoudig, browsergebaseerd beheer met de netwerkbeveiliging die IT-professionals eisen.”

Implementatie en beheer
        Met XiO Cloud beschikken IT-beheerders over een krachtige, gecentraliseerde tool waarmee ze duizenden apparaten kunnen implementeren en beheren in de tijd die het kost om één apparaat te beheren. Door te slepen kunnen ze eenvoudig apparaten een naam geven, apparaten configureren en apparaten in groepen en subgroepen ordenen. Instellingen en firmware-updates kunnen veilig op de achtergrond naar één apparaat of naar alle apparaten worden overgebracht. Apparaatlicenties kunnen snel worden geactiveerd, overgedragen of verwijderd. Apparaten kunnen worden verplaatst of vervangen, waarna alle instellingen automatisch worden geüpload. Het is niet nodig om programmeurs op locatie in te zetten.

Bewaking
        De helpdeskmedewerkers zien de actuele status van duizenden verbonden apparaten en kunnen alle aspecten van de apparaten controleren. Zo weten ze binnen enkele seconden of er iets aan een apparaat is veranderd en kunnen ze problemen op afstand oplossen, waardoor de bedrijfstijd wordt gemaximaliseerd. Er zijn geen extra configuratietools vereist.

Optimale oplossingen voor elke ruimte
        Mensen vormen de grootste investering van een organisatie. Met XiO Cloud worden ruimten en de technologie in die ruimten optimaal afgestemd op de manier waarop mensen werken. Het XiO Cloud-dashboard biedt toegang tot interactieve diagrammen die aangeven hoe ruimten en technologie worden gebruikt, een volledig doorzoekbaar activiteitenlogboek met alle acties in het portaal en een pagina met de groepsstatus. Er is geen programmeerwerk vereist.

Meer informatie
        Crestron demonstreert XiO Cloud samen met zijn andere oplossingen voor de uitdagingen van de moderne werkplek bij stand C2562 op InfoComm 2018 (6–8 juni 2018) in Las Vegas.

-einde-

Noot voor de redactie:

Over Crestron
        Bij Crestron bouwen we de technologie die alle technologie integreert. Dankzij onze automatiserings- en bedieningsoplossingen voor woningen en gebouwen kunnen mensen met een enkele druk op de knop hun volledige omgeving bedienen. Wij integreren audiovisuele systemen, verlichting, gordijnen, zonweringen, beveiliging, BMS-systemen, verwarming, ventilatie en airco voor meer comfort, gemak en veiligheid. Al onze producten zijn ontworpen en gebouwd om als een enkel systeem samen te werken, zodat u alles via een uniform platform kunt bewaken, beheren en bedienen.

Onze producten worden op de markt gebracht middels meer dan 90 volledig bemande kantoren, die zich 365 dagen per jaar, 24x7, wereldwijd bezighouden met verkoop, technische ondersteuning en trainingen. Naast het wereldhoofdkantoor in Rockleigh, New Jersey, heeft Crestron verkoop- en ondersteuningskantoren in heel Noord- en Zuid-Amerika, Canada, Europa, Azië en Australië. Ontdek de wereld van Crestron op www.crestron.eu.

Alle merknamen, productnamen en handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. In dit document worden mogelijk handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en handelsnamen gebruikt om te verwijzen naar de entiteiten die de merken en namen opeisen, of naar hun producten. Crestron wijst elk eigendomsbelang in andere dan de eigen merken en namen af. Crestron is niet verantwoordelijk voor fouten in tekst of foto's. ©2018 Crestron Electronics, Inc.

Neem voor meer informatie contact op met:

Petra van Meeuwen                            of                     Emily McKay

Tel.: +44 (0)845 873 8787

Volg ons op Facebook®, Twitter® en LinkedIn® voor het laatste nieuws, extra informatie en productupdates. Lees meer op: www.crestron.eu.