Crestron verbetert veiligheid en gemak van ingangsdeuren met twee nieuwe partnerschappen

feb 04, 2019

Producten van 2N®, de toonaangevende producent van deurstations met video-intercom, en vingerafdruk-toegangsapparaten van ekey kunnen naadloos met Crestron smarthome-systemen geïntegreerd worden voor een niveau gemak en veiligheid

Amsterdam – 4 februari 2019 – Crestron, de wereldwijde marktleider op het gebied van geavanceerde smarthome-technologie presenteert op ISE 2019, van 5 tot 8 februari, verbeterde deurveiligheid en -gemak. Belangrijke drijfveer achter deze vernieuwing is een partnerschap met 2N, wereldwijd de grootste leverancier van IP-intercoms, en met ekey biometric systems GmbH, een toonaangevende leverancier van toegangsoplossingen op vingerafdrukbasis. Dankzij de nieuwste firmware-update kunnen 2N deurstations met video-intercom op IP-basis worden gebruikt in combinatie met Crestron Rava® SIP intercom- en telefoontechnologie. Daardoor kunnen ze intuïtief met Crestron TSW-x60 Series-touchscreens geïntegreerd worden voor een superieure video-intercomoplossing die ook naadloos samenwerkt met uw elektronische deursloten van derden. De ekey vingerscanner is een elegante verschijning aan de muur en sluit naadloos aan op Crestron 3-Series® controlesystemen voor gemakkelijke toegang met één aanraking en verbeterde veiligheid.

'Mensen willen zich veilig voelen in hun huis, maar willen daar het liefst geen gemak voor op hoeven te geven. Dankzij Crestrons samenwerking met 2N en ekey wordt die wens werkelijkheid. Nóg een kers op de taart; het integreren is ongelooflijk eenvoudig,' aldus Michael Short, Global Residential Marketing Manager voor Crestron.

2N deurstations met video-intercom
        Voor Crestron-touchscreens met Crestron Pyng® OS 2, dan herkent de nieuwste 2N firmware-update direct 2N deurstations met video-intercom, zodat ze meteen gebruikt kunnen worden, zonder complexe programmeerhandelingen. Een programmeeroptie op maat is ook beschikbaar voor geavanceerdere functionaliteiten.

De belangrijkste functies en eigenschappen van de oplossing van Crestron en 2n zijn onder andere: Ondersteuning van alle 2N IP-modellen; Quick Actions om elektronische deursloten van andere fabrikanten te openen, buitenverlichting in te schakelen, hekken te openen en meer; in intercom geïntegreerde toegangscontrole; videomonitoring op maximaal 16 touchscreens in de woning; bidirectioneel intercomgesprek; microfoon uitschakelen tijdens gesprek mogelijk; uitstekende verstaanbaarheid, zelfs in lawaaierige omgevingen; kleurencamera met brede kijkhoek en CCTV-aansluiting; de langste levensduur op de markt; en mobiele toegang met de 2N-applicatie.

ekey vingerafdruktoegang
        Producten van ekey zijn gemakkelijke, veilige en simpele alternatieven voor conventionele toegangsoplossingen. Zij gebruiken biometrische processen in hun voordeel om betrouwbare extra veiligheid te bieden en maken daarmee gestolen sleutels, verloren pasjes en vergeten wachtwoorden of codes verhalen uit het verleden. Niemand kan zich meer uit zijn of haar eigen huis buitensluiten, omdat u uw vinger nu eenmaal – letterlijk – altijd bij de hand heeft. Intelligente software detecteert zelfs de groei van kindervingers, kleine verwondingen of veranderingen in de gewoonten van de gebruiker. Een extra voordeel van ekeys technologie is dat gebouwcontrolesystemen bij kunnen houden wie er binnenkomt. Deurtoegang op vingerafdrukbasis verhoogt ook de veiligheid door hackbare viercijferige codes te elimineren en het namaken van pasjes of sleutels onmogelijk te maken.

De eenvoudig te monteren en toe te dienen producten van ekey zijn momenteel compatibel met Crestron 3-Series controlesystemen met een RS485 COM-poort en SIMPL Windows-software.

Meer weten
        Bezoek Crestron in Hal 2, Stand C20 op ISE 2019, van 5 tot en met 8 februari voor een live demonstratie van verhoogde veiligheid en groter gemak van toegangsdeuren dankzij naadloze integratie van producten van ekey en 2N met Crestron smarthome-systemen.

Over Crestron
        Bij Crestron bouwen we de technologie waar technologie in geïntegreerd kan worden. Dankzij onze automatiserings- en bedieningsoplossingen voor woningen en gebouwen kunnen mensen met een enkele druk op de knop hun volledige omgeving bedienen. Wij integreren audiovisuele systemen, verlichting, gordijnen, zonweringen, beveiliging, BMS-systemen, verwarming, ventilatie en airco voor meer comfort, gemak en veiligheid. Al onze producten zijn ontworpen en gebouwd om als een enkel systeem samen te werken, zodat u alles via een uniform platform kunt bewaken, beheren en bedienen.

Onze producten worden op de markt gebracht middels meer dan 90 volledig bemande kantoren, die zich 365 dagen per jaar, 24/7, wereldwijd bezighouden met verkoop, technische ondersteuning en trainingen. Naast het wereldhoofdkantoor in Rockleigh, New Jersey, heeft Crestron verkoop- en ondersteuningskantoren in heel Noord- en Zuid-Amerika, Canada, Europa, Azië en Australië. Ontdek Crestron op www.crestron.com.

Over 2N Telekomunikace a.s.
        2N is een toonaangevend Europees bedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling en het vervaardigen van producten voor de ICT-branche en op het gebied van fysieke veiligheid. Volgens een rapport van IHS is 2N wereldwijd de grootste producent van IP-intercoms en daarbovenop een onvervalste pionier op het gebied van IP-toegangssystemen, IP-audio en IP-liftcommunicatie. Het bedrijf is in 1991 in Tsjechië opgericht en zijn vestigingsplaats is Praag. 2N heeft momenteel meer dan 250 werknemers in dienst en vestigingen in de VS, Groot-Brittannië, Duitsland en Italië, naast een uitgebreid netwerk verspreid over de hele wereld. 2N is in 2016 onderdeel van de wereldwijde Axis Group geworden.

Over ekey biometric systems, GmbH
        Na zijn oprichting in 2002 is ekey uitgegroeid tot de nummer één van Europa voor toegangsoplossingen op vingerafdrukbasis. Autorisatie ligt door ekey in handen van de klant! Sleutels, pasjes en codes kunnen verloren, vergeten of gestolen worden. 'Je vinger heb je altijd bij de hand.' Het uitgebreide assortiment van ekey omvat vingerscanners voor deuren, poorten, alarmsystemen en tijdlogs.

Het internationaal opererende bedrijf heeft momenteel 90 werknemers in dienst in kantoren verspreid over Europa en de Verenigde Staten en exporteert zijn producten naar meer dan 70 landen. Naast dat ekey out-of-the-box toegangscontrolesystemen op basis van vingerafdrukscanners levert, is het ook een vertrouwde en erkende leverancier van OEM-ontwikkeling op maat voor derde multinationals. Bezoek www.ekey.net voor meer informatie.

***

Alle merknamen, productnamen en handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. In dit document worden mogelijk handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en handelsnamen gebruikt om te verwijzen naar de entiteiten die de merken en namen opeisen, of naar hun producten. Crestron wijst elk eigendomsbelang in andere dan de eigen merken en namen af. Crestron is niet verantwoordelijk te houden voor typografische of fotografische fouten. ©2019 Crestron Electronics, Inc.